google-site-verification: googledec2eb09ba5ae76e.html

מנהל פרויקט בבניה

ניהול פרויקט בנייה הוא הוא הליך מורכב מאד, הדורש הבחנות מקצועיות מדויקות כגון: יכולות תכנון באספקטים שונים.
אם זה תכנון לוחות הזמנים, תכנון תקציבים מותאמים לפרויקטים מסוימים, ותשומת לב לפרטים ולו הקטנים ביותר.
וכל זאת צריך להתבצע לצד מתן שירות יעיל ומקצועי לשני הצדדים האחד – הבעלים והשני – בעלי המקצוע.
מדובר על עבודה בעלת משקל רב הן מבחינת המקצועיות שלה והן מבחינת אחריות, לעיתים מנהל פרויקט בבניה צריך לתמרן בין מספר פרויקטים ופה נמדדות יכולותיו המקצועיות.
חשוב מאד שלא יחסיר פרטים, שיפקח באופן מדויק, רגיש ומקצועי לכל פרויקט בניה כזה או אחר.
אחריותו של מנהל פרויקטים כוללת ניהול הצד התכנוני ,האדמיניסטרטיבי והלוגיסטי של פרויקט באשר הוא.

מה הופך את מנהל פרויקט בבניה למוצלח ומקצועי?

קיימים בתחום הבנייה המון מנהלי פרויקטים אבל מה באמת הופך אותם למקצועיים ויעילים? ראשית מנהל פרויקט בבניה מקצועי הוא אחד כזה שמעורב בכל תהליך התכנון מתחילתו ועד סופו, אם זה ייעוץ בנושא תכנית עסקית, שיווק נכון ובהתאמה מלאה ללקוח, בדיקות זכויות בניה, ניהול לוחות זמנים מדויקים, שיתופי פעולה בין בעלי מקצוע כך שהפרויקט יתנהל בצורה ובאופן הכי מסודר שיש.
בקרת עבודה של כל בעל מקצוע, ובנוסף גם יש לו תפקיד של תמיכה והכוונה.
למה הכוונה? כמעט בכל פרויקט בניה מתרחשות תקלות, או עיכובים שונים ובעיות רבות נוספות.
מנהל פרויקט בבניה צריך להפעיל שיקול דעת ולתת את הייעוץ המתאים לאותו בעל מקצוע במידה וישנה תקלה, עיכוב וכן הלאה ולספק לו את ההרגשה הטובה שהוא שם בשבילו.
בכל פרויקט קיים איזהו תהליך ופרוצדורה בנושא הרישוי, מנהל פרויקט מוצלח ומקצועי יידע בדיוק מה לעשות (באופן חוקי בלבד) לזרז תהליכים, על מנת לעמוד בלוחות הזמנים וחלילה לא לגרוע מטיב איכות הפרויקט העומד לפניו.

שלושת השלבים העיקריים של מנהל פרויקט בבניה

עבודתו של מנהל פרויקטים בבנייה מתחלקת לשלושה שלבים : שלב התכנון, שלב ההכנה לביצוע, שלב הביצוע.

שלב התכנון – השלב הראשוני בו מנהל פרויקט בבניה יושב יחד עם הלקוח/ מזמין הפרויקט ויחד עורכים תכנית עבודה מסודרת.
זה מתחיל בבחירת אנשי מקצוע כמו: אדריכלים, מהנדסים, חשמלאים ועוד.
מנהל פרויקט בבניה חוקר לעומק האם ישנם בעיות יסודיות כמו: בעיות חוקיות של המגרש, טיפול באישורי הרשויות השונים ועוד.
בנוסף, יוצר לוחות זמנים לפרויקט, כלי זה עוזר לעקוב באופן מסודר אחר התקדמות הפרויקט.

שלב ההכנה לביצוע – ניהול משא ומתן עם קבלני ביצוע, קבלת הצעות מחיר ובחירה סופית של הקבלנים.
הכנת תיק עבודה מסודר עם כל האישורים הכרוכים בכך, עדכון התקציב הנבחר.

 שלב הביצוע – מנהל פרויקט בבניה תמיד נמצא בכל שלב בעת ביצוע עבודת השטח, מעקב שוטף של התנהלות העבודה עם כל הגורמים המעורבים בכך, אנשי מקצוע ויועצים בתחום הבניה.
ניהול יומן עבודה ותיק ביצוע, שמירה יום יומית שהפרויקט יעמוד בלוחות הזמנים ובתקציב שנקבע.

 

לחצו כאן למידע נוסף על בניית בית עם פיקוח מנהל בניה
לחצו כאן לקבלת מידע על פיקוח בניה בעת בניית בית פרטי

Leave a Reply